مدرسه ریحانه

حضور ۹۲ درصدی دانش‌آموزان در مدرسه

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ چیزی جایگزین آموزش حضوری نیست گفت: با افت یادگیری در دوران کرونا روبه رو شدیم که مختص ما نبود و همه دنیا مبتلابه آن شدند. علی رغم همه تلاش‌های معلمان، به علت ماهیت آموزش‌های غیرحضوری این اتفاق رخ داد. برنامه‌های جبرانی باید پیش بینی می‌شد.

وی به شعار سال جاری «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» اشاره کرد و گفت: باید برای تربیت نسلی پویا و خلاق برنامه‌ریزی کرده و سواد اقتصادی دانش آموزان و مهارت‌های کارآفرینی آن‌ها را تقویت کنیم و به دنبال تربیت چندساحتی باشیم. دوساحت تربیت علمی و فناورانه و تربیت اقتصادی به شعار سال مرتبط است و در معاونت متوسطه با بهره مندی از ظرفیت‌های موجود، چون پژوهش سرا‌های دانش آموزی در تلاشیم تا بتوانیم اهداف مدنظر را در این راستا محقق کنیم.

وی افزود: باید دانش آموزان را به گونه‌ای تربیت کنیم که در پایان دوره تحصیل مهارتی را کسب کرده باشند. باید از ظرفیت صاحبان مشاغل بهره‌مند شویم. شهرک‌های صنعتی فرصت خوبی هستند و از استان‌ها خواسته‌ایم برای ایجاد هنرستان‌های همجوار در شهرک‌های صنعتی برنامه‌ریزی کنند.